Myślał, że dzwoni pracownik banku. Mężczyzna stracił prawie 25 tysięcy złotych
Region
Śr. 31.07.2024 09:32:39
31
lip 2024
lip 2024
Mieszkaniec powiatu lubartowskiego stracił blisko 25 tysięcy złotych, po tym, jak zadzwonił do niego mężczyzna podający się za pracownika banku. Oszust poinformował 24- latka, że przelew kierowany na jego konto został wstrzymany i że dla wzmocnienia zabezpieczenia rachunku powinien zmienić hasło. Mężczyzna zainstalował aplikację na telefon, wykonywał kolejne polecenia fałszywego doradcy banku i w ten sposób stracił swoje oszczędności.
Informację o utracie blisko 25 tysięcy złotych, 24-letni mieszkaniec powiatu lubartowskiego przekazał policjantom wczoraj. Jak poinformował, na jego numer prywatny zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku w którym zgłaszający posiada konto. Oszust zgłosił mężczyźnie, że przelew kierowany na jego konto został wstrzymany i że dla wzmocnienia zabezpieczenia rachunku powinien zmienić hasło.W dalszej kolejności polecił mężczyźnie zainstalować aplikację, dzięki której zmieni hasło. Poprzez wgraną aplikację, 24-latek wykonywał polecenia ,,konsultanta”, w tym zmianę hasła. Gdy tylko wykonał te kroki, zauważył, że ktoś zlecił z jego konta przelew w wysokości blisko 25 000 złotych na inne konto. W międzyczasie 24-latek zadzwonił do swojego banku i wtedy okazało się, że padł ofiarą oszusta i stracił pieniądze.
Policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności. Pamiętajmy, że pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta, a także kodu autoryzacyjnego. Ponadto nie polecają instalowania żadnych aplikacji, do wykonywania operacji na koncie klienta. O tego rodzaju próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast powiadomić bank i Policję.
sierżant sztabowy Jagoda Stanicka
1 komentarze
Mieszkaniec Lubartowa myslał? To mniej więcej tak samo jakby myślał mieszkaniec Garwolina.